ÇOCUĞUNUZ YETERLİ SU TÜKETİYOR MU?

Su hayatın vazgeçilmezi, dünyada ve insan vücudunda en fazla bulunan madde su. Peki insan sağlığı açısından suyun önemini yeteri kadar biliyor muyuz?  Besinlerin sindirimi, hücrelere taşınması, doku ve organ sistemlerinin düzenli ve sağlıklı çalışması, besinlerin sindirilmesi ile oluşan zararlı maddelerin taşınması, atılması, vücut ısısının düzenlenmesi gibi birçok önemli görev su ile yerine getirilmektedir.

Gün içerisinde idrar, ter, solunum yolu ile kaybedilen suyun mutlaka yerine konması gerekmektedir.  Dünya Sağlık Örgütü (WHO) 4 ile 15 yaş arasında ki çocukların günde en az 2 litre su tüketmelerini önermektedir. Sıcak havalar, fiziksel aktivitenin artması, çeşitli hastalıklar günlük sıvı gereksinimini artırmaktadır.

Sıvı ihtiyacını Sadece Su Karşılar

Küçük yaşlarda çocuklar susuzluklarını süt veya meyve suyu ile giderme eğilimindeler, ilerleyen yaşlarda ise çevresel faktörlerin etkisi ile şekerli, gazlı ve kafeinli içecekler, soğuk çaylar, meşrubatlar daha fazla tercih ediliyor. Bu tür içecekler idrar miktarını artırdığından vücudun sıvı ihtiyacını karşılamak yerine daha fazla su ihtiyacına neden oluyor. Bu nedenle oluşan su ihtiyacının mutlaka su ile karşılanması gerekiyor.

Susuzluk Okul Başarısını Olumsuz Etkiliyor

Ebeveynler genellikle yetersiz su tüketiminin yorgunluk, halsizlik, hastalık, kabızlık ve cilt problemlerine neden olacağını düşünmekte. Bununla birlikte yetersiz su tüketilmesi çocukların zihinsel performanslarını ve öğrenme yeteneklerini olumsuz etkiliyor. Çocuklar için hafif su kaybı bile ( 10 yaşında ve 30 kilo ağırlığında bir çocuk için yaklaşık 300 ml 1-2 bardak suya eşdeğer ) baş dönmesi, baş ağrısı, halsizlik, yorgunluk, konsantrasyon bozukluğu, dikkat yetersizliği görülebilir. Susuzlukla birlikte dikkat, konsantrasyon ve hafıza ve zihinsel becerilerde %10 azalma ortaya çıkmaktadır. Uzun süre devam eden susuzluk ağızda ve ciltte kuruluk, gözlerde çöküklük, deride kızarma ve griye dönen renk değişimi gözyaşı azalması gibi belirtiler gösterir ve ciddi sağlık sorunlarına neden olur.

Sağlık için Su İçin

Çocuklarda ve gençlerde yetersiz su tüketimi bağışıklık sistemini zayıflatmakta ve çeşitli hastalıkların daha erken yaşlarda ortaya çıkmasına neden olabilmektedir. Ayrıca su yerine tüketilen yüksek kalorili içecekler obeziteyi tetiklemektedir.

Susuzluk sırasında su içilmesi yeniden canlandırma etkisi ortaya çıkarır, hızlı bir şekilde düşünme becerisi, konsantrasyon ve odaklanma becerilerini artırır.

Su tüketiminin erken yaşlarda alışkanlık kazandırılması son derece önemlidir. Çocuklar su içmek istemediklerinde onlara suyun önemi uygun bir dille anlatılmalı suyun sağlığı için neden önemli olduğu aktarılmalıdır. Yine su tüketimi alışkanlığı kazandırmak için eğlenceli yöntemler kullanılabilir. Çocuğunuzun ihtiyacı olan vitamin ve mineralleri karşılayan VİTASİP Pipetler,  su içmeyi eğlenceli ve lezzetli bir hale getirirken aynı zamanda da çocuklarınızın sağlıklı su tüketimi alışkanlığı kazanmasına yardımcı olur.