HAFIZAYI GÜÇLENDİRMEK ZOR DEĞİL

Yaşam alanlarının değişmesi, insanların metropolde ve şehirlerde yaşamı tercih etmeleri, beslenme alışkanlıklarının değişmesi, yoğun iş temposu, stres tüm vücudumuzu olduğu gibi beynimizi de olumsuz etkiliyor. Farklı zamanlarda odaklanamadığımızı, dikkatimizin dağıldığını ve hafızamızın eskisi kadar iyi olmadığını fark ediyoruz. Hepimiz bu ve bunun gibi birçok durumla sıklıkla karşılaşıyoruz. Bazen üzerinde durmadan geçiştirsek de birkaç basit beslenme değişikliği ile bu olumsuz durumları ortadan kaldırmak mümkün.

İşte Size hafızanızı güçlendirecek birkaç öneri

Sağlıklı beyin fonksiyonları tüm vücudun sağlıklı olmasına da neden oluyor. Zihnimizi kuvvetlendirmek, beynimizin daha sağlıklı çalışmasını sağlamak için neler yemeliyiz
Özellikle antioksidanlar, vitamin ve mineraller beynimizin ve hayati organlarımızın daha iyi çalışmasını sağlıyor.
Kuruyemişler; vücut için gerekli ve vazgeçilmez olan antioksidan, vitamin, mineral ve yağ asitlerini bolca bulunduran badem, ceviz, fıstık, fındık gibi kuruyemişlerin çiğ olarak tüketilmesi gerekiyor. Kuru yemiş tüketmek vücudumuzu serbest radikallerden koruyarak hafızayı güçlendiriyor, zihnin gelişmesini ve vücudumuz için gereken enerjiyi sağlıyor.
Balık; yüksek miktarda omega-3 içeren balıkları düzenli tüketmek hafızayı güçlendirirken aynı zamanda da güçlü bir bene sahip olmamızı sağlıyor. Omega-3 nöronları (sinir hücresi) güçlendirerek vücudumuzda ki sinir iletiminin hızlı ve sağlıklı olmasını sağlıyor. Mevsiminde haftada 2-3 öğünde balık yemek beyni, zihni ve hafızayı güçlendiriyor.
Yumurta; yüksek oranda protein ve B vitamini içeren yumurta tüketmek beynin ve beyin fonksiyonlarını geliştirmek için son derece önemli. Düzenli yumurta tüketmek aynı zamanda ruhsal sağlık içinde oldukça önemli.
Sebze;  mevsiminde ve doğru tüketilen yeşil sebzeler maydanoz, ıspanak, roka gibi yüksek lif ve antioksidan içerikleri içe hem beynimizin güçlenmesi ve düzenli çalışması niçin son derece önemli. Yüksek miktarda A, C ve K vitamini içermeleri nedeniyle bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlayarak beyni ve tüm vücudu koruyor. İçerdiği vitamin ve minerallerin besin değerini kaybetmemesi için sebzelerin çiğ veya az pişirilmiş olarak tüketilmesi gerekiyor.
Çikolata; yüksek oranda kakao içeren çikolata tüketmek serotonin hormonunu (mutluluk hormonu) artırarak beynimizin öğrenme, hafıza ve bilişsel işlevlerinin düzenli çalışması ve gelişmesini sağlıyor. Dengeli çikolata tüketmek ruh sağlığının da olumlu etkiliyor.

*Yoğun iş temposunda,
*Sık seyahat edilen durumlarda,
*Öğrencilerin yoğun stres ve sınav dönemlerinde,
*Kalabalık ortamlara sık sık girildiğinde,
*Hastalık ve ilaç kullanımını gerektiren durumlarda,
*Yeterli ve düzenli besin tüketilemediğinde,
*Öğün atlanıldığında

Vitasip multivitamin kullanmak ihtiyacımız olan vitamin ve mineral desteğini sağlayarak vücudun ve beynimizin genel sağlığını destekler.